- regarding the spaced armor being ripped off by shell impacts: it doesn’t concern only Havoc, it concerns also the game mechanism in general
= 포탄 충격으로 공간장갑이 제거되는 계획에 대해: 하복 엔진 뿐만이 아닌 전반적인 게임 메카니즘까지 고려한 결정
- not all tanks will get optional spaced armor (SS: as a hull upgrade or a module, not sure), only those that had them in real life, that doesn’t however mean they had to have them fitted in a factory (apparently, vehicles that were field conversions in real life have a chance of appearing too), paper vehicles will get additional optional spaced armor only if necessery
= 모든 탱크가 옵션 공간장갑을 (영주: 차체 업그레이드나 모듈인지 확실하지 않음) 갖는건 아님. 현실에서 썼던 애들만 가질거고 그게 꼭 공장에서 장착시킨 것만 나온단 소린 아님 (전장에서 개조시킨 것도 나올 수 있다는거) 페이퍼 탱크들은 필요한 경우에만 옵션 공간장갑을 줄거임
- T-35 will apparently not appear before the multiturret mechanism is implemented (“that would be pointless”)
= T-35 는 다중포탑 메카니즘 구현 이전엔 안나올거 ("의미없음")
- apparently, more vehicle info (like the exact type of enemy vehicle) won’t be added to minimap, according to SerB the minimap would be unreadable that way (SerB states this won’t be implemented even as optional, because instead of implementing it the developers prefer to implement stuff useful to casual players)
= (적 탱크의 정확한 차종같은)추가 전차 정보는 미니맵에 추가되지 않을거임. 써브는 미니맵은 그런 방식으로 읽을 수 없을거라고 함 (옵션으로도 추가하지 않을거라고 하고 개발자들은 그런거 만드는 것보다 캐쥬얼 유저들을 위한 유용한 것들을 더 우선시한다고 함)
- when a bunch of allied tanks hit the enemy tank at the same time, the damage “adds” and only one amount of hitpoints gets deducted (SS: as in, one tank hits for 150 and the other for 140 at the same time – both see that the enemy vehicle loses 290 hitpoints), it is possible to separate it, but it won’t be done in order not to spam the player with too much info
= 여러명이 한명을 동시에 패면 데미지는 합쳐져서 하나로 보여짐, 그걸 분리하는건 가능하지만 유저에게 지나치게 많은 정보를 스팸하는 격이라 안할거임
- camera viewpoint (from where what you see is calculated) is located in the geometrical center of the tank
= 카메라 뷰포인트는 탱크의 정중앙에 위치함
- the abovementioned center changes its position only when the tank is moving (SS: in other words, it doesn’t matter where you turn the turret, it will still be the same)
= 위에서 말한 정중앙은 탱크가 움직일때에만 위치가 변함 (영주: 다시말해, 포탑을 돌리는건 영향없음)
- a special visibility check (whether you are visible or not) takes place when the tank stops and when it starts moving
= 특별 시야체크(당신이 보이지 않는지 확인하는)는 탱크가 멈췄을때나 움직이기 시작할때 발생함
- installing a wet ammo rack apparently doesn’t increase your ramming damage (SS: it’s not as stupid question as it sounds: wet ammo rack has a certain weight, that adds to the mass of the vehicle, increasing the damage done by the vehicle based on its weight by cca 1 percent, however, this increased mass also causes the vehicle to go slower, so all in all it’s the same)
= 습식 탄약고를 장착한다고 충각데미지가 늘어나진 않음 (영주: 그리 멍청한 질문은 아님: 무게가 1%정도 늘어나지만 속도가 느려지니 결국 그대로)
- visual camo works only on maps of that respective type (summer camo on summer maps etc.) – however: it is NOT true that if you buy only one (for example only summer camo), it will not work at all (there was such a rumor)
= 위장무늬는 해당하는 기후의 맵에서만 적용됨 (하계위장은 하계맵만) - 하지만: 하나만 산다고 전부 적용되는건 사실이 아님 (그런 루머가 있었음)
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