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카이탁 사고일지

미고자라드(122.34) 2007.07.07 20:24:24
조회 1117 추천 0 댓글 7










* 21 December 1948 - A Douglas DC-4 of Civil Air Transport struck Basalt Island after a descent through clouds. 33 were killed.
1948년 12월 21일 - 더글라스 DC-4가 하강중 구름으로 인해 시계확보를 미쳐 하지 못하고 Basalt섬에 충돌. 33명 사망.

* 24 February 1949 - A Douglas DC-3 of Cathay Pacific crashed into a hillside near Braemar Reservoir after aborting an approach in poor visibility and an attempt to go around. 24 were killed.
1949년 2월 24일 - Cathay Pacific의 더글라스 DC-3이 복행중 열악한 시야로 Breamar 저수지 부근 언덕에 충돌. 24명 사망.

* 11 March 1951 - A Douglas DC-4 of the Pacific Overseas Airlines crashed after take off into the hills between Mount Butler and Mount Parker on the Hong Kong Island. The Captain of the aircraft allegedly failed to execute the turn left operation after departure. 23 were killed.
1951년 3월 11일 - Pacific Overseas Airlnes의 더글라스 DC-4가 이륙 후 Butler산과 Parker산 사이 언덕에 충돌. 기장의 진술에 따르면 이륙후 왼쪽으로 선회하는 절차의 수행에 실패. 23명 사망.

* 09 April 1951 - A Douglas DC-3 of Siamese Airways lost control on its turn while attempting a night-time visual approach. The captain allegedly allowed the aircraft to lose flying speed while attempting to turn quickly. 16 were killed.
1951년 4월 9일 - Siamese Airways의 더글라스 DC-3이 야간 시계접근중 비행통제를 상실함. 기장의 진술에 따르면 빨리 선회하려다 실속에 빠짐. 16명 사망.

* 11 April 1955 - Air India "Kashmir Princess" (Lockheed Constellation) went down on the sea after a bomb explosion, killing 16 people. A Kuomintang (KMT) secret agent put the bomb in the airplane during its transit in Hong Kong Airport intending to kill People\'s Republic of China (PRC) Prime Minister Zhou Enlai.
1955년 4월 11일 - Air India의 "Kasmir Princess"(록히드 L-749A 컨스텔레이션) 가 폭탄 테러를 당해 해상착륙함. 16명 사망. Kuomintang(KMT)의 비밀 요원이 카이탁 공항에서 저우언라이 중국 총리를 죽이기 위해 폭탄을 설치.

* Jan 1961 - A US military Douglas DC-3 crashed on Mount Parker after take off.
1961년 1월 - 미군의 더글라스 DC-3이 이륙 후 Parker산에 충돌.

* 24 August 1965 - A US Marines Lockheed Hercules C-130 lost control shortly after take off from runway 13. The plane plunged and sank into the harbour. 59 of the 71 soldiers on board were killed. This was the deadliest accident at Kai Tak.
1965년 8월 24일 - 미 해병대의 록히드 C-130 Hercules가 runway 13에서 이륙후 비행통제를 상실. 기체는 바다에 침몰. 71명의 탑승자중 59명 사망. 카이탁에서 일어난 사고중 사망자가 가장 많은 사고.

* 30 June 1967 - A Thai Airways International Sud Aviation SE-210 Caravelle III crashed into the sea while landing during a typhoon. The co-pilot, who was flying the aircraft, allegedly made an abrupt heading change, causing the aircraft to enter into a high rate of descent and a crash into the sea short of the runway. 24 were killed.
1967년 6월 30일 - Thai Airways International의 Sud Aviation SE-210 Caravelle III가 악천후(태풍) 속에 착륙시도중 바다에 추락. 부기장의 증언에 따르면 갑자기 기수의 방향이 바뀌어 강하각이 너무 커지는 바람에 활주로에 미쳐 닿지 못하고 바다에 빠지게 됨. 24명 사망.

* 2 September 1977 - A Canadair CL-44 of Transmeridian Air Cargo lost control and crashed into the sea on fire shortly after take-off. The no. 4 engine was said to have failed, causing an internal fire in the engine and the aircraft fuel system that eventually resulted in a massive external fire. 4 were killed.
1977년 9월 2일 - Transmeridian Air Cargo의 Canadair CL-44가 이륙후 비행통제를 상실, 바다에 추락. 4번 엔진의 고장으로 엔진과 연료계통에 불이 번져 큰 화제가 발생. 4명 사망.

* 9 March 1978 - A hijacker boarded a China Airlines Boeing 737-200, demanding to be taken to China. The hijack lasted less than a day, and the hijacker was killed.
1978년 3월 9일 - China Airlines의 보잉 737-300에 납치범이 탑승, 중국으로 갈 것을 요구함. 피랍 하루가 채 못되어 납치범 사망.

* 18 October 1983 - A Lufthansa Boeing 747 freighter abandoned take off after engine #2 malfunctioned, probably at speed exceeding V1 (the takeoff/abort decision point). The aircraft overran the runway onto soft ground and sustained severe damage. 3 were injured.
1983년 10월 18일 - Lufthansa의 보잉 747 화물기가 이륙도중 2번엔진의 고장으로 이륙을 포기함. 당시 기체의 속도는 V1(이륙을 할 것인지 말 것인지를 결정하는 속도의 지점)에 가까워서 활주로를 넘겨 달리며 심한 충격을 받음. 3명 부상.

* 31 August 1988 - The right outboard flap of a China CAAC Hawker Siddeley Trident hit approach lights of runway 31 while landing under rain and fog. The right main landing gear then struck a lip and collapsed, causing the aircraft to run off the runway and slip into the harbour. 7 were killed.
1988년 8월 31일 - 중국 국가민항총국(CAAC)의 Hawker Siddeley Trident의 오른쪽 outboard flap이 악천후속 착륙중에 착륙유도등과 충돌. 오른쪽 주 랜딩기어가 무너져 기체가 바다에 빠짐. 7명 사망.

* 4 November 1993 - A China Airlines Boeing 747-400, China Airlines Flight 605, overran the runway while landing during a typhoon. The wind was gusting to gale force at the time. Despite the plane\'s unstable approach the captain did not go around. It touched down more than 2/3 down the runway and was unable to stop before the runway ran out.
1993년 11월 4일 - China Airlines의 보잉 747-400이 악천후(태풍) 속 착륙도중 활주로를 벗어남. 당시에는 강한 돌풍이 불고 있었음. 기체의 접근이 불안함에도 불구, 기장은 복행하지 않음. 기체는 활주로의 2/3지점에 착륙하여 활주로 끝에 다다를때까지 멈출 수 없었음.

* 23 September 1994 - A Lockheed Hercules lost control shortly after take off from runway 13. The pitch control system of one of its propellers was said to have failed. 6 were killed.
1994년 9월 23일 - Lockheed의 C-130 Hercules가 runway 13에서 이륙 후 비행통제를 상실. 프로펠러 피치 제어시스템의 고장. 6명 사망.

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